dijous, 24 d’agost del 2017

8 d'agost - Punakaiki

Ens aixequem i esmorzem a la mateixa habitació amb el que ens han deixat per fer-ho i també el que hem comprat.

Puntualment estem a les 8 als llocs on es podem agafar els vols en helicòpter. Entrem a la que està oberta i també sembla més gran (http://www.helicopter.co.nz/glaciers/) . Ens expliquen les possibilitats que tenim i agafem el doble vol amb landing a un dels glaciars. Com que no saben segur si ho podran fer, no ens cobraran fins a la tornada. Són només 30 minuts. Ens diuen que a les 8:45 tornem a estar a lloc. De manera que tornem a l'hotel, preguntem si es poden deixar les maletes fins allà les 10, i no hi posen cap problema.
Tornem a anar a l'habitació i ho deixem tot recollit per poder marxar puntualment.
Anem a les 8:45, ens pesen i ens expliquen les normes de cara a l'helicòpter. Anem a esperar-lo i les 9 puntualment arriba i ens enlairem. Impressionant tot el que veiem i encara més quan aterrem en el Fox Glacier que era el que estava més fàcil d'aterrar, Una experiència molt recomanable.

Tornem després, paguem, curiosament podem decidir pagar en euros directament, i anem cap a l'hotel. Preguntem, quan temps ens requereix anar a veure caminant el glaciar i ens diu que és aproximadament 1,5 hores anar i tornar.

Anem, doncs cap a veure el glaciar ja que són les 10 del matí. Recollim tot i marxem cap allà, que està molt aprop del poble.

Anem tot xino xano per un camí molt ben senyalitzat on et va indicant la distància que hi ha fins arribar al glaciar. Hi ha explicacions de com ha anat retrocedint. El camí és preciós. Arribem al glaciar, estem una estona i tornem. Un paisatge molt similar als camps que recorren Gandalf i companyia amb els cavalls.

Es posa a ploure, però amb les capelines és molt suportable.

Cap a les 13 hores, tornem a pujar al cotxe i marxem cap a Punakaikiki.

Ens diu el GPS que hi ha unes 3 hores.

A Punakaikiki hi ha les Pancackes Rocs.

Les vistes de cara a la platja són espectaculars. La vegetació també ens va canviant. Torna a ser la carretera un espectacle. Plou força i arribem a les Pancakes sobre les 4 llargues. Tot i així, decidim visitar-les i després ja anirem a l'hotel que el teníem localitzat.

El recorregut de les Pancakes és un recorregut tancat, on hi ha View Point, que serveixen per a poder fer unes fotografies fantàstiques. Plovia molt, i també feia molt d'aire, però tot i així, podem fer bé les fotografies, i encara es veu més la força del mar i unes pancakes molt salvatges. Tot plegat hi estem aproximadament una hora o una mica més.

Quan acabem anem cap a l'hotel (http://www.paparoa.co.nz/) . Són com casetes. Arribem i no hi ha ningú a recepció ens adonem que hem de trucar un timbre i ens apareix una noia. Ens dóna la clau, ens diu que no hi ha esmorzar (això ja ho sabíem), i que per comprar era complicat ja que no hi ha res per la zona. No havíem parat a Greymouth (hi havia de tot), pel fet que estava plovent i per poder intentar visitar les Pancakes el mateix dia (per tant, si algú fa aquest recorregut, molt millor parar un moment).

La noia ens diu que si volem podem visitar cuques de llum en estat natural, però li diem en principi que no.

Com que tenim per esmorzar, pensem que el millor serà anar a comprar alguna cosa al davant de les Pancakes que hi havia com un bar o sinó ens diu que hi ha també una taberna, una mica més avall.

El fet és que comença a ploure molt, i molt, i decidim no sortir i menjar el que tenim. En tot cas l'endemà ja anirem a esmorzar a algun d'aquests llocs. I així ho fem, tenim una bona wifi, i ens quedem des de les 18 hores, aproximadament, tancats a l'habitació que també es molt gran i agradable, amb vistes al mar i tot. També decidim no anar a veure les cuques de llum... hagués estat bé, però de la manera com plovia era complicat.

Demà a les 8 obren a la taberna i hi volem ser els primers per esmorzar.