dilluns, 21 d’agost del 2017

5 d'agost - Te Anau

Aquest és el recorregut que hem de fer

Això vol dir que hem de sortir aviat i a les 8 en punt del matí ja estem esmorzats i en el cotxe per marxar cap a Te Anau. Abans, però passem pel New World que obren molt aviat (en funció de la població però era habitualment cada dia des de les 7 a les 9 del vespre), comprem una mica de fruita, amanides,... Ho fem ja que ens diuen que el poble és molt petit i no hi ha massa supers ni tampoc massa oferta, especialment ara que és l'hivern. Te Anau és una destinació molt d'estiu.

En resum, sortim cap a les 8:45 del matí de Dunedin.

Com ja comencem a estar habituats en el trajecte, sabem que la carretera serà espectacular i per tant, ja acostumats a anar parant, gravant,...

Ja a Dunedin, decidim que farem dues nits a Te Anau. Una de les coses que hem de fer és el Doubtful Sound i sabem que tornem cap a les 18 hores. En teoria havíem d'anar a dormir a Queenstown, però no tenim ganes de fer la carretera de nit, i a més, ens recomanen que la fem de dia ja que, com totes les altres, és molt maca.

Tornant a anar cap a Te Anau, tot i les 3,30 hores del Google Maps, ben bé, triguem unes 4,5 hores. Arribem a l'hotel a les 13:30, aproximadament. Demanem per la informació de les coves de les Glowworm, i la recepcionista truca a l'empressa Real Journeys, que és amb qui tenim contractat també l'anada al fiord, i diuen que hi ha dues places per la sortida que han de fer a les 15 hores.

Encarreguem, i anem a deixar a maletes a l'habitació, i a menjar una mica de fruita i coke. El llac Te Anau, és una passada.

Ens costa trobar on està la sortida, però al final, ho trobem. Primer és un desplaçament en barco pel llac, que això ja val molt la pena, i després arribem a les coves. Són uns coves, amb una quantitat d'aigua a l'interior impressionants, amb una força de l'aigua brutal.

Després en un moment, fem una parada per veure les cuques de llum que hi ha en el sostre de la cova, on no podem fer fotos, ni tampoc parlar, ja que alteren el seu hábitat. Sembla increïble aquest moment!

Al tornar, ens expliquen una mica la flora i fauna de New Zealand, i mentre l'altre grup està a dins les coves, ens expliquen també com és l'ecosistema de les Glowworm... per cert, una mica fastigós...

Tornem ja cap a Te Anau en el barco, que per cert hi ha aigua i cafè gratis.

Cap a les 17:15 ja estem a Te Anau, i anem a fer una volteta pel llac. Ja es veu que és molt d'estiu, no només pel clima que fa ara (estem a 1 o 2 graus), sinó, també pel tipus d'allotjament, i per la moguda que hi ha en aquest moment que és molt poca.

Dins dels pocs establiments que estan oberts, hi ha un supermercat (no gaire gran però que tenen de tot) on comprem les cerveses i vi. I anem cap a l'hotel. S'ha de dir que l'hotel també té Spa, tot i que no l'utilitzem en aquest cas.

Aprofitant que també hi ha Guest Laundry, esperem l'endemà per fer una rentadora. Demà ens espera la visita al fiord.