dimecres, 23 d’agost del 2017

6 d'agost - Te Anau

Avui ens toca poc cotxe i visitar el Doubtful Sound, un dels millors fiords de Nova Zelanda. Teníem el dubte entre el Milford i aquest, i finalment, pel que deien els foros, ens vàrem decantar per aquest. Així tenim l'excusa per poder visitar en un altre moment NZ!

Hi havia l'opció d'agafar el lunch, però decidim no fer-ho. Cal aclarir que dins del vaixell que fa la visita (del petit i del gran), hi ha tot el cafè que vulguis i també l'aigua que vulguis. Nosaltres, com que això ho desconeixíem, ens en vàrem endur. Els bocates i fruita sí que els vàrem portar nosaltres.

Anem amb Real Journeys, i ens venen a buscar a l'hotel, a la recepció (tenen un servei de recollida). Ens recollen sobre les 8:45 i sabem que ens tornaran sobre les 18 hores.

Ens desplacem fins a la sortida del primer vaixell que està a unes 20 minuts de l'hotel en la furgoneta. La sortida es deia Manapouri. Hi ha molta gent a la parada, ja que hi ha persones que embarcaran per quedar-se a la nit. Bé, cap a les 9:30 embarquem i naveguem fins a la presa elèctrica, que ja ens fixem en llocs molt bonics. La central no es pot visitar en aquests moments.
Des d'allà ens desplacen en un bus per tots els boscos fins a trobar l'inici del Doubtful. Passem per boscos impressionants, per falls, per petits rius,... és un ecosistema espectacular!
Llàstima que ens plou, i això fa que les fotografies no quedin tan bé, però realment és un espectacle la natura en sí. Hi ha pujades i baixades que fan patir una miqueta.
Finalment, arribem al vaixell gran, que és molt gran, pel que ens havíem imaginat. És un espai molt agradable, on en permet deixar tot en una taula o on vulguis, i gaudir del recorregut.
Anem baixant fins arribar a mar, i podem gaudir del clàssic en un fiord, a més, amb neu a les muntanyes, salts d'aigua, vegetació,... diuen que aquest fiord el capità Cook li va posar aquest nom ja que li feia molt de respecte navegar, ja que hi havia corrents. Interessant la història a la Wikipedia.
 L'arribada a mar, on podem veure illetes amb foques, pingüins,... la veritat és que preciós.
Tot i ploure i fer un dia molt núvul, no  li treu gens d'espectacularitat al fiord; totalment al contrari, la boira, a vegades amb ullades de sol, el vent, li donen aquest aire de natura verge.
Després tornem cap amunt. Tot plegat, són només de navegació, de les 10;30 fins les 16:00, aproximadament.
Ens acosten altre vegada en bus fins a la presa, aquesta vegada una mica més ràpid ja que no hem de fer parades per les fotos, i tornem a agafar el vaixell cap a Manaouri. Arribem sobre les 17:15 a Manapouri on ja hi ha el bus que ens està esperant. A les 17:45, com a màxim, ja tornem a estar a l'hotel.
Deixem trastos, anem a comprar sopar en el super, i refem les maletes per marxar l'endemà.