dijous, 24 d’agost del 2017

7 d'agost - Franz Josep

Avui ens torna a tocar una tirada gran de cotxe, però volem fer una paradeta a Queenstown, per poder saludar a la Laura Llop. La Laura ens va dir que teníem uns 3 hores fins a Queenstown i després fins a Franz Josep uns 4 hores, però ja sabem que això dels GPS a NZ és molt relatiu.

Esmorzem a les 6:30 i a les 8 en punt sortim des de Te Anau.

La carretera és molt bonica; ens fa sol, i això fa que encara sigui més agradable. Anem fent les parades i tot el que comporta pertinent, i arribem a Queenstown abans de les 11. Com que no dominem els espais, i tot i recomanar-nos alguns llocs gratis per aparcar la Laura, el que fem és anar fins el llac. Mentre esperem a la Laura, ja ens adonem que és un lloc de muntanya, sobretot d'esquí, amb uns vistes de les muntanyes nevades i de tot l'entorn increïbles.
Finalment ens trobem amb la Laura. Només volem estar una hora. Aprofitem per anar a canviar diners (350 euros/520 $ NZ, després me n'adono que és un molt mal canvi). Anem a un oficina no bancària que no em donen ni rebut.
Anem a prendre alguna cosa a una granja que es diu Patagonia. La Laura ens presenta en el seu company argentí. Parlem una miqueta dels projectes, i de la seva vida a NZ. Tota una experiència.
A les 12 anem cap al cotxe, i ens recomana que anem per una carretera que ens portarà per llocs molt bonics i amb alçada, i també que parem un moment a Arrotown que és un dels pobles de recerca d'or.
El mateix GPS ens hi porta, ja que és un recorregut més complicat però més curt que donar tota la volta per carreteres millors.
Cap a les 13 hores arribem a Arrotown, després de passar per paratges molt xulos i que ha valgut la pena agafar aquest recorregut.
Fem unes quantes fotos i anem seguint cap a Franz Josep, primer cap a la costa, i després cap a l'interior. L'hora de sortida és sobre les 13:30.
Hi ha algun recorregut sense benzineres que estan avisats a la mateixa carretera.
Comencem a trobar els ponts d'un sol carril, molt bonics, però alenteixen el temps.
Després d'unes quantes hores, arribem a primer a Fox Glacier, i després per una carretera complicadeta, i a més plovem, arribem al cap d'uns 30 minuts, i a Franz Josef. L'hora d'arribada és sobre les 17:30 o 17:45. Es fa de nit. Amb una mica de dificultat trobem l'hotel i anem cap a munt. L'hotel és diu Punga Grove, són allotjaments amb cuina i tot (també microones) , però l'esmorzar és molt fluixet, ja que està tot a la mateixa habitació. A favor, dir que l'habitació és enorme i molt còmode.
Anem a buscar el supermercat per comprar alguna cosa per sopar que la trobem ( 4 Square Supermarket) . ,.... i també per esmorzar. El fet de tenir microones també ens fa ser una mica més pràctics a l'hora de comprar el sopar.

Tot plegat, doncs, anem a dormir. Demà al matí volem mirar la possibiltiat de volar i hem d'anar a les 8 puntualment que és quan obren els diferents establiments d'Scenics Fligths.